הנשיא אובמה תומך בלגליזציה בבירת ארה”ב

בחודש שעבר עברה בבירת ארה”ב, וושינגטון D.C, הצעת חוק ללגליזציה מלאה של קנאביס. אך למרות שההצעה עברה במשאל עם ברוב מוחץ, מסתמן כעת כי חברי קונגרס מסויימים מנסים למנוע את יישום החוק החדש בעזרת חקיקה נגדית. עכשיו, אובמה מגיב כי הוא יתמוך בהצעת החוק וימנע מהקונגרס לבטל אותה.

במסיבת עיתונאים שנערכה השבוע בבית הלבן נשאל דובר הבית הלבן, ג’ון ארנסט, מה היא עמדת הנשיא לגבי הניסיונות בקונגרס לבטל את חוק הלגליזציה החדש שעבר בבירת ארה”ב, שעליהם דיווחנו כאן. “האם הקונגרס הולך לחתור תחת החלטה דמוקרטית שהתקבלה במשאל עם?”, שאל אותו כתב ה-ABC ג’ונתן קארל.

ארנסט ענה בשמו של אובמה ואמר כי הנשיא תומך בהצעת החוק ללגליזציה, ובמקרה הצורך הוא גם יחתום על החלטה תקציבית שתעקוף את המכשולים שהקונגרס מנסה להערים בדרכה. בינתיים, חברי קונגרס מנסים עדיין להעביר חוק שיאסור על המחוז להשקיע כספים ברגולציית תחום הקנאביס, ובכך ימנע בעצם את הלגליזציה. “אנחנו לא חושבים שהקונגרס צריך לבזבז זמן כה רב על התערבות ביכולתם של האזרחים במחוז לקבל החלטות בעצמם לגבי איך הם רוצים שהשלטון שלהם יתנהל,” אמר ארנסט. “הנשיא תומך במעבר של הצעת החוק הזו, ויחתום על החלטה תקציבית שתאפשר ליישם אותה למרות התנגדות הקונגרס, במקרה הצורך”.

קטע ממסיבת העיתונאים של הבית הלבן, בו כתב ABC מעלה את השאלה בפני דובר הבית הלבן:

הצעת החוק, שעברה בחודש שעבר במשאל עם בפער של כמעט פי 2 הצבעות “בעד” לעומת “נגד”, מתירה את האחזקה של עד שתי אונקיות (בערך 58 גרם) של קנאביס, וגידול של עד שלושה עציצים לשימוש עצמי. מנהיגים פוליטיים בשלטון המקומי של וושינגטון D.C טענו שהניסיון של הקונגרס לבטל את ההחלטה שקיבלו אזרחיהם היא אנטי דמוקרטית במיוחד, מכיוון שלוושינגטון D.C אין בכלל ייצוג בקונגרס . בירת ארה”ב נחשבת לחלק משטח פדראלי מיוחד שנקרא “מחוז קולומביה” (D.C = District of Columbia), ולא לשטח של מדינה מסויימת בארה”ב. לכן אין להם נציגים בקונגרס ומנהיגי המחוז לא יוכלו להשתתף בתהליך ההצבעה שם.

חברי קונגרס שתומכים בהחלטה התקציבית שתמנע את יישום הלגליזציה בבירה הגנו עליה בטענה שהם פועלים כדי לשמור על יישומו של החוק הפדראלי, שעדיין אוסר על השימוש, האחזקה, והמכירה של מריחואנה. מאז בחירות ה-Midterm בחודש שעבר, גם הקונגרס וגם הסנאט עברו לשליטת המפלגה הרפובליקנית, וצפויות להיות התנגשויות חריפות בינם לבין אובמה במגוון נושאים פוליטיים. כעת נראה שלגליזציה של קנאביס היא אחד מהנושאים שבהם יש אי-הסכמה בין ממשל אובמה לבית הנבחרים האמריקאי. אך לאובמה עדיין יש את ה”מילה האחרונה” בהחלטות תקציביות, ולכן נראה שאפשר להירגע – הלגליזציה בבירת ארה”ב לא תתבטל.

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר